NAD C425

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de NAD C425 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

roelw 03-04-2008
Geschreven voor: NAD C425

Ik heb een tijdje terug de C425 gekocht Aangezien de NAD serie in grijs wordt gestopt (in verband met onderlinge kleurechtheid) worden deze tegen zeer aantrekkelijke prijzen aangeboden.
Deze tuner is aangeschaft als vervanging van computer met streaming internet radio. Ik was het altijd aan hebben van een computer een beetje zat. (Energieverbruik, geluidsproductie en vooral opstarttijd)

Gelukkig kan ik ook daadwerkelijk spreken van vervanging. Aangesloten via de kabel is de geluidkwaliteit ongeveer 90% van die van internet radio te benaderen. Wat opvalt is dat vooral de lage tonen iets versterkt worden. Ik denk echter dat dit te maken heeft met het signaal van de kabel en niet zozeer iets te maken heeft met de tuner. De geluidskwaliteit is in ieder geval (zeer) goed te noemen.

Wat betreft het gebruiksgemak is een mening zeer persoonlijk. Ik zit over het algemeen dichtbij de tuner en dan is de draaiknop voor het veranderen van frequentie of preset een welkome aanvulling.

Samenvattend is deze tuner, aangesloten op mijn NAD C325BEE tuner een zeer welkome aanvulling. De integratie met behulp van de 12V trigger, die de tuner inschakelt zodra ik de versterker aanzet, werkt erg prettig. Tot nu toe is deze tuner zeker een aanrader!

Dimension 28-02-2008
Geschreven voor: NAD C425

Als audiofiel wil je radio luisteren met een zo hoog mogelijke geluidskwaliteit. Kwaliteit die CD-kwaliteit benaderd. Zodat je echt van de muziek kunt genieten.

De NAD C425 benaderd deze kwaliteit! De geluidskwaliteit van radio is sterk afhankelijk van het signaal van de radiozender. Bij een goed radiosignaal (o.a. radio 1, 2, en 3. radio 538, Skyradio, Q-music, Slam FM, 3FM, Radio 10 Gold, TMF radio, BNR)
benaderd deze tuner cd kwaliteit! Werkelijk fenomenaal!

Ik persoonlijk ben het nooit eens met mensen die zeggen dat er een tuner bestaat met cd kwaliteit. Daarvoor ben je teveel afhankelijk van het radiosignaal
welke nooit zo zuiver en correct kan zijn als vanaf een cd.

Veel audio-vakbladen schreven over deze tuner. Men was verbaasd dat NAD nu nog met een analoge tuner op de markt kwam. Dus zonder DAB.
Er zijn momenteel ong. 5 radiozenders in Nederland die gebruik maken van Digital Audio Broadcasting.
Zo gek is het niet om nu nog een analoge tuner te kopen. Helemaal gezien het prijsverschil! De tuner werd unaniem keer op keer geprezen voor 1.) geluidskwaliteit en 2.) simpele intuitieve bediening.

En dat is precies de reden waarom ik deze tuner gekocht heb. Super geluid! Makkelijke bediening!

Afgezien van DAB. heeft de C425 veel mogelijkheden.
Blend functie, 12v trigger, IR in, RS-232, dimmer, slaapfunctie. Eigen benaming geven aan radio zender. etc. etc.